5 Şubat 2012 Pazar

Hayattaki Öncelikleriniz Nedir?


  Aşağıdaki 5 hayvanı dilediğiniz gibi sıralayın:
İnek, Kaplan, Koyun, At, Domuz 
 Kişilik testlerinine meraklımısınız?Aile içi yada dışında iletişim kurduğunuz insanların kişilik özellikleri sizin hayat kalitenizi de belirler.Bilginler bile kişiliği tek bir cümleyle açıklayamazken pek çoğumuz yeni tanıştığımız insanların kişiliğini tanımlamaya çalışıp, davranışlarımızı bu verilerle yönlendiririz.. .Ben kişiliği aşka benzetiyorum.Nasıl  ki aşk bazen sakin bir denizde seyir eden gemi gibi tutarlıysa ,bazende hırçın bir okyanusta salınan sandal kadar  tutarsız ve tehlikeye açıktır.Kişiliğimiz çevrenin etkisiyle şekillenir ,davranışlarımıza yön verir.Size iftira atan birine  öfkelenmeniz ,öfkeli bir mizaca sahip olduğunuz anlamına gelmez.İhanet eden,yaptığınız iyiliklere nankörlükle cevap veren birine de tek bir yargıyla "kişiliksiz" denmesi sanırım her ülkenin kültüründe farklı basamak derecelerindedir.. Öfkelendiğimizde"Bu adam da ne kişiliksiz "deriz.Yada sevdiğimiz birine "üstün kişilikli"gibi sözlerle onurlandırırız.Dertleştiğiniz arkadaşınız "Kişiliği şekillenmemiş" yada "oturmamış "sözleriyle birilerini tasvir ederken birilerinin onu yıldırdığını tükettiğini  anlarız."Onun çocuksu bir kişiliği var" derken başka biri ,bu kişilik özelliğini sempatik olarak algılarken ben sorumluluklarını yerine getirmemek için kendine eğlenceli bir dünya var eden insan suretini düşünüyorum.Kişilik için karakter mizaç da önemlidir.Karaktersiz, mizacı bozuk tanımlarını tartışmalarda duyarsanız Karaktersizliğin hangi davranışa atfolduğunu çözümleyemesek te kötü bir davranışın tanımıdır.
            Kişiliğimizi ;çalışarak ,okuyarak,paylaşımcı  ruhumuz ve samimiyetimizle geliştirebiliriz.Sıradan bir ev hanımı Halk Eğitim Merkezi kurslarından edindiği bilgi ve becerilerle bu resimleri yapıp satıyor.Evinin duvarlarında birbirinden güzel yağlı boya tablolar mevcut.Geleceğimiz ;çocuklarımızı yetiştirirken onlara neler verdiğimizi düşünelim.Maddesel miras bir kaç yılda eriyip yok olabilir.Belki içki belki kumar.Ama manevi miras ve değerler kuşaktan kuşağa büyüyerek gelişir ve çoğalır.Onların beden sağlığına verdiğimiz önem  kadar kişiliklerine yatırım yapalım.Önce biz kendimize ayna tutalım zaten gerisi gelir....Kişilik özelliklerinin çocuklukta yaşanan deneyimlerle direk bağlantılı olduğunu düşünürsek ebeveyn olarak daha çok okumalı irdemeli ve çalışmalıyız.
Kişilik testlerinin pek çoğunun resimlere dayandığı ve kısa süreli olduğunu düşünürsek belkide görsel beğeni zekamız  kişiliğimizi ele veriyor.Tv ve forumlarda son dönemde popüler olan bir test ,buyrun cevaplar



Bu sizin hayattaki önceliklerinizi tanımlar.

İnek, KARİYER anlamına gelir

Kaplan, GURUR anlamına gelir

Koyun, AŞK anlamına gelir

At, AİLE anlamına gelir

Domuz, PARA anlamına gelir (alıntı)(yorumla)

6 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

tabiki ilk at gelir
kaplan
koyun
inek
domuzu hiç sevmem yazmasam olmaz mı:)
iyi haftalar...

Kardeşim dedi ki...

Bizim gibi kökenleri göçebeliğe dayanan bir milletse özellikle değil mi?İlginçtir ben bu soruya kaplan dedim.Belgesellerde izlemekten zevk alırım.Çocukluğum atlarla haşır neşir olarak geçti.Belki bu sebeple...

Aslı dedi ki...

Buna benzer bir testi geçen akşam yapmıştık. Çok ilginç sonuçlar çıkabiliyor dimi?

Burda okudugumda nedense, hemen koyun dedim :)

Ahu dedi ki...

İlginç. Benim ilk sırada at vardı. Doğru çıktı :)

laleninbahcesi dedi ki...

At, kaplani inek, koyun, domuz...
Önceliklerime de uydu ama inek ile koyun yer değitirebilirmiş:)

müjde dural dedi ki...

En sevdiğim hayvandan enaz sevdiğime doğru sıralayayım dedim, kedici olduğum için en başa kaplanı koydum sonra at, sonra koyun, inek ve domuz sonuç: gurur
aile
aşk
kariyer
para...
demek o yüzden doğrudürüst kariyer yapamadım:(başa inek ve domuzu koymak gerekiyormuş:))ilginçti..